Pagina's

vrijdag 18 maart 2011

Animal Love



Stiekem zijn wij mensen best hard tegen elkaar. Zijn we het ergens niet mee eens, dan zeggen we dat eerlijk en soms is dat gewoon de harde waarheid. Mogen wij een bepaald persoon niet, dan zal diegene het weten ook! De drang om een bepaald persoon te slaan, waarom niet? Het begint al bij kleuters: “Vind je mijn tekening mooi?”
                  “Nee”
                  “Nou, dan vind ik die van jou ook lelijk!”


En waarom? Ik heb werkelijk geen idee. We zouden eigenlijk een voorbeeld moeten nemen aan dieren. Dieren vergeven sneller, respecteren elkaar en blijven hunzelf. Je zal nooit een olifant met het vriendje van een andere olifant zien zoenen. Kunnen ze dat eigenlijk wel? Volgens mij niet, laten we het “slurfen” noemen. En je zal ook nooit een cavia een andere cavia horen uitschelden of de grond in horen duwen door een zelfbedachte rap. Tenminste, mijn cavia’s hebben dat nog nooit gedaan.


En je huisdier komt altijd gezellig bij je knuffelen als je even lekker op de bank ligt. Geweldig toch? Daarom hieronder een kleine ode aan het dierlijk brein, omdat het zo vredig denkt.
Pssst… Als je een dier zou zijn, welk dier zou je dan zijn? Let me know!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rating